برترین تجارب آموزش و توسعه

برترین تجارب حوزه آموزش و توسعه کارکنان

 

معرفی

جایزه برترین تجارب حوزه آموزش و توسعه کارکنان به صرفاً به سازمان­هایی تعلق می­گیرد که تجارب برتر خود را در ارتباط با 9 معیار مدل تعالی آموزش و توسعه؛ رهبری آموزش و توسعه، فرهنگ یادگیری و توسعه، استراتژی‌های آموزش و توسعه، نیازسنجی، طراحی و برنامه­ریزی، مدیریت اجرایی آموزش، پایش و ارزشیابی، نتایج عملکردی آموزش و نتایج سازمانی ارائه دهند. به بیان دقیق­تر این جایزه امکان مشارکت سازمان‌هایی که علاقه‌مند به حضور و معرفی تنها یک بخش از تجربه خود هستند و تمایلی به شرکت در فرایند کامل جایزه ملی تعالی آموزش و توسعه را ندارند، میسر می­سازد.

 

اهداف جایزه برترین تجارب حوزه آموزش و توسعه کارکنان

  1.   شناسایی، انتخاب و تقدیر از برترین تجارب حوزه آموزش و توسعه در ذیل معیارهای نه­ گانه مدل تعالی آموزش
  2.   ایجاد بانک تجارب برتر در ذیل معیارهای مدل تعالی آموزش و توسعه
  3.    تقدیر از سازمان­ هایی که در کل معیارهای مدل تعالی بهترین نیستند، اما اقدامات مطلوب و مناسبی در هر حوزه ه­ای خاص طراحی و استقرار داده­ اند
  4.  توسعه فرصت­های آموختن و برگزاری سفرهای یادگیری به منظور معرفی و هم­ آموزی از این تجارب
  5. شناسایی قابلیت­های بالقوه و بالفعل سازمان­های ایرانی به منظور آمایش کلان این حوزه
  6.   شناسایی پروژه­های مشترک و کلان به منظور مرتفع ساختن­ ها نیازهای همگانی و در ابعاد ملی ایران
  7.    مدیریت دانش؛ شناسایی، مستندسازی و تسهیم تجارب برتر از طرق متعددی همچون کتاب، سمینارها، نشست های تخصصی، سخنران 

 

نحوه ثبت  نام در جایزه برترین تجارب حوزه آموزش و توسعه کارکنان

داوطلبان به شرکت در جایزه برترین تجارب حوزه آموزش و توسعه کارکنان می‌توانند با مطالعه کتابچه راهنما و ضمن پذیرش مقررات عمومی جایزه به تکمیل فرم ثبت‌نام اقدام نموده و اصل مدارک مورد نیاز را به همراه فرم مربوطه به دبیرخانه انجمن علمی آموزش و توسعه منابع انسانی ارسال نمایند.

 

هزینه شرکت در جایزه برترین تجارب آموزش و توسعه

سازمان­های متقاضی شرکت در فرایند برترین تجارب آموزش و توسعه باید جهت تکمیل فرایند ثبت نام نسبت به واریز وجه جایزه به مبلغ (20.000.000 ریال) به حساب انجمن اقدام کنند.

 

روش ارزیابی متقاضیان جایزه برترین تجارب حوزه آموزش و توسعه کارکنان

سازمان­های متقاضی شرکت در این جایزه، درخواست خود را با تکمیل فرم ثبت‌نام (خوداظهاری) و نهایتا در قالب 15 صفحه، با لحاظ کردن موارد مورد نیاز، به دبیرخانه انجمن علمی آموزش و توسعه منابع انسانی اعلام می‌کنند. همچنین سازمان متقاضی می­تواند فایل مبسوط تجربه مورد نظر شامل؛ کتابچه، اسناد پشتیبان، نرم­ افزار، پاورپوینت، فیلم و یا هر مستند دیگری را به ضمیمه فرم­های تعیین شده ارسال کند. با توجه به کیفی بودن این بخش و نیاز به خبرگی برای تصمیم‌گیری برترین تجارب، کارگروهی متشکل از 4 سرارزیاب حرفه ­ای و نیز 2 استاد برجسته دانشگاهی، از طریق مطالعه انفرادی تجربه و همچنین برگزاری جلسه هم­ اندیشی و نهایتاً اجماع تیمی، نسبت به برتری تجربه ارائه شده و تصمیم به معرفی و تقدیر از آن قضاوت خواهند کرد.

 

سطوح جایزه برترین تجارب حوزه آموزش و توسعه کارکنان

این جایزه فاقد سطح­ بندی است و کلیه تجارب پس از بررسی، در 9 بخش مدل تعالی آموزش و توسعه دسته­ بندی و معرفی خواهند شد. معرفی این تجارب منوط به تایید تیم ارزیابی جایزه برترین تجارب است.

 نکته1: ضمانتی برای معرفی همه تجارب متقاضی وجود ندارد و صرفاً با تایید تیم ارزیابی جایزه برترین تجارب، نسبت به معرفی یک یا چند تجربه اقدام خواهد شد.

نکته 2: در صورت ضعیف بودن کیفیت تجارب ارائه شده، ممکن است طی یک سال در تعدادی از معیارهای مدل تعالی و یا حتی هیچ تجربه­ای به عنوان برتر دست نیابد. این بخش صرفاً به شرط کیفی بودن تجارب قابل برگزاری و معرفی و تقدیر است.

 

برنامه زمان بندی ارزیابی برترین تجارب آموزش و توسعه

برنامه زمان بندی تجارب برتر-96 

ساختار تیم ارزیابی برترین تجارب حوزه آموزش و توسعه

ساختار تیم ارزیابی برترین تجارب حوزه آموزش و توسعه

   

مقررات عمومی جایزه برترین تجارب آموزش و توسعه

1. سازمان­های متقاضی می­توانند بدون محدودیت و در هر نه معیار مدل تعالی آموزش و توسعه نسبت به کاندید و ثبت­نام تجارب خود اقدام کنند.

2. تیم ارزیابی اختیار کامل در تایید و یا عدم پذیرش تجارب ارائه شده دارد و این بخش از جایزه فاقد هر گونه امکان طرح شکایت و ارزیابی مجدد است.

3. تیم ارزیابی پس از مطالعه خوداظهاری و مستندات پیوست تجارب ارائه شده، می­تواند نسبت به دعوت از مسئولین و کارشناسان سازمان متقاضی و یا درخواست برای بازدید از تجربه مورد نظر   اقدام کند. بدیهی است مسئولیت و کلیه هزینه­های برنامه‌ریزی حضور و یا زمینه­سازی حضور تیم ارزیابی در محل بر عهده سازمان متقاضی است.

4. تجارب ارائه شده در صورت عدم تایید تیم ارزیابی می­توانند در سال­های بعد مجدداً در فرایند ارزیابی برترین تجارب حضور یابند.

5. سه نفر سرارزیاب عضو تیم ارزیابی پیش از برگزاری فرایند، به سازمان متقاضی معرفی و نسبت به عدم تعارض منافع ایشان با سازمان استعلام صورت می‌گیرد.

 

فرم ثبت نام در جایزه برترین تجارب آموزش و توسعه-96

 

 فایل کتابچه راهنمای متقاضیان جایزه برترین های آموزش-96